۱۳۹۲/۹/۱۹

ایران مهد پهلوانان

او که کشته شد از همین مردم بود... 
او هم ایرانی بود…


در چندروز گذشته، شاهد پیام های توهین آمیز و به دور از شان فرهنگ غنی ایرانی در برگه یکی از بهترین فوتبالیست های جهان، لیونل مسی، از سوی تعدادی از هم میهنانمان بودیم. تاسف بار آنکه رسانه های آرژانتینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و دیگر رسانه های غیرفارسی زبان به انتشار توهین های جمع کوچکی از ایرانیان به بازیگر آرژانتینی، لیونل مسی پرداختند. 


در تاریخ و ادبیات کهن ایرانزمین، وجود پهلوانان و قهرمانان اسطوره ای همواره نمایانگر آیین جوانمردی در خلق و خوی ورزش های ایرانی بوده اند. در گذر تاریخ، ورزشکاران ایرانزمین افزون بر قهرمان آفرینی در شاخه های گوناگون ورزشی، اسطوره جوانمردی و فرهنگ مهر و دوستی نیز بوده اند.
در حالیکه جامعه ورزشکاران ایران همواره الگوی اخلاق و منش جوانمردی بوده اند، یادی می کنم از اسطوره ملی پوش فوتبال ایرانزمین، شادروان ناصر حجازی، دروازه بان نامدار که از یکسو در عرصه فوتبال ایران قهرمان آفرینی کرد و از سوی دیگر اسطوره و الگوی اخلاق و رفتار نیک بود.

هم میهنانم،

دیکتاتوری جمهوری اسلامی از آغاز حکمرانی خود، برمحور «دیانت»، در مقابل «ایرانیت»، دیواری بلند به نام «تهاجم فرهنگی» به دور «فرهنگ ایران» ساخت.
پیامد عملکرد این نظام، تضعیف نظام آموزش و پرورش و فرهنگ ایرانی بوده است. نظامی که با اعمال سیاست های تحریک آمیز، موجبات تحلیل فرهنگ کشورمان شده و همه تلاشش به مخاطره انداختن همبستگی ملت ایران است.
رسالت یکایک ما مردم ایران، پایبندی به فلسفه پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک است. پرچم مهد آیین مهر، در دستان شما فرزندان سرزمین گردآفرید و رستم و تهمینه و تهمتن است. با رفتار و منش دوستانه با همه مردمان جهان، نام ایران را در جهان دگربار سربلند و سرافراز نگاه دارید.

پاینده ایران
رضا پهلوی