۱۳۹۰/۹/۱۷

در مقابل نقض آزادی بیان، به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد


مطلع شدم مطلبی در نقد من، که خودم نیز آن را خوانده بودم، از روی بالاترین با گزارش به صورت اتوماتیک، حذف شده است.
با پیگیری بیشتر، به این نتیجه رسیدم که ممکن است جدای از پشتیبانان، که برای حقوق بشر و آزادی بیان تلاشی قابل تقدیر می کنند، عده ای اقدام به حذف صدای منتقد من کرده باشند. دراینجا باید به طور صریح  و شفاف اعلام نمایم :

  1. من وبلاگم را راه اندازی کرده ام و به شبکه اجتماعی بالاترین پیوسته ام، تا از این طریق مستقیما از نظرات و انتقادات هموطنانم آگاهی یابم. اگر فردی، «غیر مغرضانه» فکر می کند با حذف صدای منتقد من، از من به نوعی دفاع یا حفاظت کرده است،  باید صراحتا بگویم که این عمل، اشتباه و دارای نتیجه معکوس است.
  2. آزادی بیان، یکی از حقوق اساسی بشر است. هرگز در برابر نقض این حق اساسی هم میهنانم، اگر چه منتقد  من باشند، کوتاه نخواهم آمد. نقض آزادی بیان، آغاز استبداد است. هیچ فرد و یا قدرتی، تحت هیج شرایطی  نباید حق آزادی بیان شهروندان را سلب و یا محدود نماید. یکی از اصول مبارزات ما رسیدن به آزادی بیان و اندیشه و حفظ همیشگی آن است. اگر آزادی بیان نباشد ٬ همه چیز از دست خواهد رفت.
  3. روش صحیح رد یا قبول یک نقد، ایجاد دیالوگ منطقی است. پاسخ منطقی اکثر نقدهای اخیر، در کتاب ها و مطالب قبلی من موجود است. هموطنان عزیزی که در بحث ها شرکت می کنند، می توانند با مراجعه به این منابع پاسخ های خود را در مورد مواضع من بیابند.
به عنوان حرکت نمادین در مخالفت با نقض آزادی بیان، انتقاد حذف شده را در وبلاگم باز نشر می کنم تا هم میهنانم امکان مطالعه آن را داشته باشند. 


                   پاورقی: برای یافتن پاسخ به این نقد، به فصل دوم کتاب « زمان انتخاب» مراجعه نمایید.